28 lipca 2011

Początek - godz. 22.00

Guy Bosch (DJ Paradwaas) zagrał jako jeden z artystów na finisażu „Najlepszej Wystawy" (22-28 lipca 2011) w Zbiorniku Kultury. Wydarzenie to - poruszające tematykę hipnozy, treści podprogowych i manipulacji w muzyce i wideo - zorganizowane zostało przez Grupę Spirala i Zbiornik Kultury w Krakowie.

Zbiornik Kultury
ul. Zabłocie 23
Kraków

„Najlepsza wystawa" w Zbiorniku Kultury w Krakowie
http://www.facebook.com/event.php?eid=253571511336717

Rezydencje artystyczne "Beyond time" / "Poza czasem"

wróć >>

&

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo, od lewej Izabela Ołdak, Michael V. Manalo

 

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo, od lewej Izabela Ołdak, Michael V. Manalo

 

od lewej Esperanza Cortes, Guy Bosch

 

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo

 

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo

 

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo

 

Spotkanie z Michaelem Vincentem Manalo

 

Spotkanie z Esperanzą Cortes, od lewej Justyna Łąbądź, Esperanza Cortes

 

Esperanza Cortes

 

od lewej Justyna Łabądź, Esperanza Cortes

 

od lewej Justyna Łabądź, Esperanza Cortes

 

spotkanie z Esperanzą Cortes

 

od lewej Michael Vincent Manalo, Guy Bosch

 

Spotkanie z Guy Boschem

 

Spotkanie z Guy Boschem, od lewej Izabela Ołdak, Guy Bosch

 

Guy Bosch

 

Guy Bosch

 

Spotkanie z Guy Boschem

 

Spotkanie z Guy Boschem

 

Izabela Ołdak i Guy Bosch

Fot. Krzysztof Morcinek

wróć >>

 

&

Begoña Montalbán Jedna z najbardziej wpływowych przedstawicielek fotografii konceptualnej i sztuki eksperymentalnej na świecie.
Urodziła się w Bilbao w 1958 roku.
Miała ponad sto wystaw indywidualnych i grupowych, organizowanych w prestiżowych galeriach i muzeach w Europie i obu Amerykach.
Jej prace publikowane były w ponad stu katalogach, książkach, magazynach na całym świecie.
Jej prace wystawiane są w Polsce po raz pierwszy.

 

Artystka wyraża swoje zainteresowanie ciałem, bólem, chorobą, śmiercią i terapeutycznym działaniem cierpienia, zarówno w sensie zdrowia fizycznego, jak i psychicznego, koncentrując się przy tym szczególnie na kobiecie.

W pracach zaznaczone są cztery symbole: biały kolor, manekin, oko, usta. Brak koloru, tępa biel śmierci, symbolizuje lunarny świat, zimny i kobiecy, przywodzący na myśl nieobecność, puste noce, zanik świadomości. Kolor czerwony to również barwa nocy, również bardzo kobiecy, posiadający moc przyciągania wzroku, również kojarzący się ze śmiercią. Oko to symbol wiedzy i postrzegania. Usta symbolizują siłę twórczą i tchnienie duszy, ale również jej przeciwieństwo - siłę, która potrafi zniszczyć, przeszkodzić, zabić. To ambiwalentny symbol piekła i raju. Z kolei manekin symbolizuje w tym przypadku osobę, żywy byt.

Więcej o artystce: http://www.begonamontalban.com/

 

 

wróc >>

&

Bogdan KonopkaWybitny artysta fotografik o międzynarodowej renomie, reprezentowany przez Galerie Françoise Paviot w Paryżu.
Jest autorem kilkuset wystaw indywidualnych i zbiorowych, prezentowanych na całym świecie: Polska, Francja, Rosja, Słowacja, Litwa, Chiny, Szwajcaria, Włochy, USA, Rumunia, Węgry, Belgia, Czechy, Bułgaria, Niemcy, Tajlandia, Armenia, Hiszpania, Białoruś, Japonia, Słowenia.
Jego prace znajdują się w licznych prestiżowych kolekcjach, np.: Centrum Pompidou w Paryżu, FNAC w Paryżu, Museum Carnavalet w Paryżu, Europejski Dom Fotografii w Paryżu, Zbiory Ministra Communaule Française de Belgique w Brukseli, Muzeum Narodowe w Mińsku, Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Regionalne w Cassel, Muzeum Elizejskie w Lozannie, Muzeum Aparatów Fotograficznych w Vevey (Szwajcaria), Centrum Fotografii w Nicei.
Uzyskał wiele stypendiów: Pro Helvetia (Szwajcaria), Miasta Paryża, Ministerstwa Kultury we Francji, Miasta Vevy w Szwajcarii.
O twórczości artysty zrobiono parę filmów dla francuskiej i hiszpańskiej telewizji.
Jest autorem licznych katalogów, monografii, książek albumowych, wydawanych w Polsce, we Francji, w Szwajcarii.
Jego prace publikowane były również w licznych istotnych wydawnictwach zbiorowych, polskich i zagranicznych, np.: „100 monuments 100 Ecrivains - Histoire de France", „Collection Photographies - Une histoire de la photographie à travers les collections du Centre Pompidou", „Polska Fotografia XX wieku", „100 Years of Polish Photography", „Fotografia polska lat 90.", „La Photographie Contemporain en France" i wiele innych.
Otrzymał odznaczenie Ministra Kultury w Polsce.
Mieszka w Polsce i we Francji.

 

"Mistrz Leonardo da Vinci pozostawił w swoich zapiskach zdanie, które od jakiegoś czasu nie daje mi spokoju: „ciało odziane cieniem ".
Światło jest wszakże siłą sprawczą fotografii, ale jednocześnie potrafi ją zniszczyć. Bo fotografia w elementarnym sensie nie oznacza pisania światłem, ale cieniem właśnie - cieniem, który to światło określa. Jest jeszcze jeden cień, który współtworzy fotografie: cień jej autora i jego czasu. Jeśli te cienie są zharmonizowane, może się narodzić to, co Walter Benjamin nazwał aurą. Roland Barthes z kolei operował pojęciem „chambre claire", co osobiście tłumaczę jako przeciwieństwo ciemni, czyli - jaśnię. Fotograf przeprowadza swe obrazy przez ciemność ku jaśni. I to tutaj okazuje się czy „ciało odziane cieniem" udało się przekuć w dzieło sztuki."

                                                              Bogdan Konopka 2005 („Ciało odziane cieniem")

wróć >>

&

Cedric GerbehayeUważany za jednego z czołowych profesjonalnych fotoreporterów światowych. Członek słynnej Agencji VU'.
Urodził się w roku 1977.
Iteresuje go konflikt Izraelsko-Palestyński, a także losy Kurdów w Turcji i Iraku.
Regularnie odwiedza Republikę Kongo.
Otrzymał Prix Photographie Ouverte przyznawaną przez Muzeum Fotografii w Charleroi.
Jego zdjęcia z Gazy otrzymały specjalne wyróżnienie dla korespondentów wojennych w Bayeux-Calvados.

Jego seria pt. „Kongo w limbo" przyniosła mu siedem nagród na konkursach międzynarodowych, w tym World Press Photo, Amnesty International oraz nagrodę Oliviera Rebbota, przyznawaną przez Overseas Press Club of America.

Wśród nagród są również te przyznawane przez „Newsweek" oraz Fondation de la Vocation Prize.
Gerbehaye w swych pracach pragnie zrozumieć zarówno to co jest nie akceptowalne, jak i to co niepojęte, ludzi i pejzaże, dewastację i emocje. Jego ciekawość, poza niektórymi szczególnymi przypadkami, skupia się na jednostkach i ich relacjach w grupie, do których weszli lub które ich uformowały, do których należą i z których czasami się uwalniają. 
Z punktu widzenia fotografa ważnym jest, aby pokazać, że wszystko jest złożone, w oczach nawet najbardziej nie wymagającego i dyskretnego odbiorcy. 
Te fotografie w sposób naturalny zajmują miejsce w tradycji fotografii głęboko humanistycznej. Nie ma w tym moralizatorstwa, a jedynie stwierdzenie: „Zobacz, tak jest".
Jest jednak nadzieja, że zdjęcia te pomogą nam przyjąć odpowiedzialność za to co się dzieje,jako obywatelom świata i pomogą nam ustawić się wobec problemu. (...)      
                                                                                                                                                                                                                Christian Caujolle (Art Director, Agencja VU)

Więcej o artyście: http://www.agencevu.com/

wróć >>

&

Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________

Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony

>>

Nasze profile:

 

Facebook galerii     instagram galerii     YouTube galerii

 

Google Open Gallery

__________________________

Biuletyn Informacji Publicznej

>>