17. Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy „Euroshorts 2008"
Galeria Bielska BWA - 19 i 20 marca 2009 roku
początek projekcji - godz. 17.00 (po każdej części krótka przerwa)
Bilet wstępu na jeden dzień - 8 zł (galeria prowadzi przedsprzedaż biletów)
„Euroshorts" jest jedynym w Europie festiwalem łączącym pokazy krótkich filmów niekomercyjnych oraz twórczej reklamy. Ta ostatnia prezentowana jest w pokazie pt. „Amerykański Film Reklamowy". Najlepsze amerykańskie reklamy są efektem konkursu, godzinnym zestawem artystycznych i technicznych osiągnięć filmowców reklamowych w USA. Konkurs wymyślił w 1992 roku Jon Kamen, fotografik i producent reklamowy, przewodniczący Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych w USA (AICP). Corocznie taśma z najlepszymi amerykańskimi reklamami włączana jest do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA).
„Euroshorts 2008" obejmuje 65 premierowych filmów z 18 krajów: dokument, fabułę, animację i film eksperymentalny oraz Amerykański Film Reklamowy 2008. Na słynnej taśmie znalazły się reklamy nakręcone m.in. przez Ruperta Sandersa, Nicolai Fuglsiga, Dantego Ariolę i Sama Mendesa. Główną nagrodę Euroshorts 2008 za reżyserię krótkiej fabuły pt. „Sleeping" („Dziecko śpi") otrzymał Doug Conant (USA); nagrodę dla obiecującego młodego twórcy - Wang Aofei (Chiny), reżyser filmu eksperymentalnego pt. „Monologue"; nagrodę specjalną za film dokumentalny „At ratzit laasot seret?" („Chcesz nakręcić film?") - Gali Weintraub (Izrael); nagrodę w konkursie scenariuszowym - Marta Iwaszkiewicz (Polska) za scenariusz filmu pt. „Co dla pani?".
Po premierowym pokazie w Kino.LAB w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (listopad 2008) festiwal wyruszył w trasę po Polsce - do czerwca 2009 roku projekcje odbędą się w 15 miastach.
W pierwszym dniu pokazu w Galerii Bielskiej BWA prezentowane będą animacje i wideoklipy (30 min) oraz blok Fabuły (212 min); w drugim dniu: dokumenty (75 min), filmy eksperymentalne (25 min); filmy nagrodzone na „Euroshorts 2008" (55 min) oraz Amerykański Film Reklamowy 2008 (65 min).
Organizatorem festiwalu jest Fundacja Młodego Kina w Warszawie, powstała w 1990, jest organizacją zrzeszającą filmowców, grafików, animatorów kultury. Inicjuje i promuje projekty młodych twórców.
Komentarz do prezentacji wygłosi Przemysław Młyńczyk, reżyser, dyrektor artystyczny festiwalu.
Program projekcji w Galerii Bielskiej BWA
Więcej informacji na www.euroshorts.pl
Sponsorzy: Miasto stołeczne Warszawa, PISF - Polski Instytut Sztuki Filmowej, AICP Association of Independent Commercial Producers, Positive Charge Professional Video Partner, Warszawska Szkoła Reklamy, Ambasada Izraela, Restauracja Bułgarska Nesebar.
Partnerzy: CSW Zamek Ujazdowski, Filmoteka Narodowa, klub muzyczny Indeks, Plan B.
Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________
Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony