17. Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy EUROSHORTS 2008

Euroshorts 2008   11 - 20 marca 2009


17. Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy „Euroshorts 2008"
Galeria Bielska BWA - 19 i 20 marca 2009 roku
początek projekcji - godz. 17.00 (po każdej części krótka przerwa)

Bilet wstępu na jeden dzień - 8 zł   (galeria prowadzi przedsprzedaż biletów)

„Euroshorts" jest jedynym w Europie festiwalem łączącym pokazy krótkich filmów niekomercyjnych oraz twórczej reklamy. Ta ostatnia prezentowana jest w pokazie pt. „Amerykański Film Reklamowy". Najlepsze amerykańskie reklamy są efektem konkursu, godzinnym zestawem artystycznych i technicznych osiągnięć filmowców reklamowych w USA. Konkurs wymyślił w 1992 roku Jon Kamen, fotografik i producent reklamowy, przewodniczący Stowarzyszenia Niezależnych Producentów Reklamowych w USA (AICP). Corocznie taśma z najlepszymi amerykańskimi reklamami włączana jest do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA).
„Euroshorts 2008" obejmuje 65 premierowych filmów z 18 krajów: dokument, fabułę, animację i film eksperymentalny oraz Amerykański Film Reklamowy 2008. Na słynnej taśmie znalazły się reklamy nakręcone m.in. przez Ruperta Sandersa, Nicolai Fuglsiga, Dantego Ariolę i Sama Mendesa. Główną nagrodę Euroshorts 2008 za reżyserię krótkiej fabuły pt. „Sleeping" („Dziecko śpi") otrzymał Doug Conant (USA); nagrodę dla obiecującego młodego twórcy - Wang Aofei (Chiny), reżyser filmu eksperymentalnego pt. „Monologue"; nagrodę specjalną za film dokumentalny „At ratzit laasot seret?" („Chcesz nakręcić film?") - Gali Weintraub (Izrael); nagrodę w konkursie scenariuszowym - Marta Iwaszkiewicz (Polska) za scenariusz filmu pt. „Co dla pani?".
Po premierowym pokazie w Kino.LAB w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie (listopad 2008) festiwal wyruszył w trasę po Polsce - do czerwca 2009 roku projekcje odbędą się w 15 miastach.
W pierwszym dniu pokazu w Galerii Bielskiej BWA prezentowane będą animacje i wideoklipy (30 min) oraz blok Fabuły (212 min); w drugim dniu: dokumenty (75 min), filmy eksperymentalne (25 min); filmy nagrodzone na „Euroshorts 2008" (55 min) oraz Amerykański Film Reklamowy 2008 (65 min).

Organizatorem festiwalu jest Fundacja Młodego Kina w Warszawie, powstała w 1990, jest organizacją zrzeszającą filmowców, grafików, animatorów kultury. Inicjuje i promuje projekty młodych twórców.

Komentarz do prezentacji wygłosi Przemysław Młyńczyk, reżyser, dyrektor artystyczny festiwalu.

Program projekcji w Galerii Bielskiej BWA

 

  Amerykański Film Reklamowy 2008, Mini International   Amerykański Film Reklamowy 2008, Farmers Insurance   Amerykański Film Reklamowy 2008, Motorola RAZR2

 

 Sleeping, reż. Doug Cocant, USA    Monologue, reż. Wang Aofei, Chiny   Ruski make-up, reż. Mariola Brillowska, Niemcy


Więcej informacji na www.euroshorts.pl

Sponsorzy: Miasto stołeczne Warszawa, PISF - Polski Instytut Sztuki Filmowej, AICP Association of Independent Commercial Producers, Positive Charge Professional Video Partner, Warszawska Szkoła Reklamy, Ambasada Izraela, Restauracja Bułgarska Nesebar.
Partnerzy:
CSW Zamek Ujazdowski, Filmoteka Narodowa, klub muzyczny Indeks, Plan B.

powrót

Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________

Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony

>>

Nasze profile:

 

Facebook galerii     instagram galerii     YouTube galerii

 

Google Open Gallery

__________________________

Biuletyn Informacji Publicznej

>>