Nr sprawy: 1/2010/PN

 

 

 

 

 

SPECYFIKACJA

 

ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

DLA ZAMÓWIENIA PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU

NIEOGRANICZONEGO

 

o wartości nie przekraczającej kwot określonych w przepisach

wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień

publicznych

 

 

 

 

Przedmiot zamówienia:

Modernizacja małej sali wystawowej Galerii Bielskiej BWA

 

 

 

Lokalizacja obiektu:

Bielsko-Biała, ul. 3 Maja 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bielsko-Biała, lipiec 2010 r.

 

Spis treści:

 

Części: I Nazwa i adres zamawiającego;

II Tryb udzielenia zamówienia;

III Opis przedmiotu zamówienia;

IV Termin wykonania zamówienia;

V Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu

dokonywania oceny spełniania tych warunków;

VI Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć

wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków

udziału w postępowaniu;

VIA Wykaz próbek, oświadczeń i dokumentów, jakie mają

dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia, że oferowane

dostawy odpowiadają wymaganiom

VII Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego

z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i

dokumentów.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z

wykonawcami;

VIII Wymagania dotyczące wadium;

IX Termin związania ofertą;

X Opis sposobu przygotowania ofert;

XI Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert;

XII Opis sposobu obliczenia ceny;

XIII Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował

przy wyborze oferty, znaczenie tych kryteriów i sposób

oceny ofert;

XIV Informacje o formalnościach po wyborze oferty;

XV Zabezpieczenie należytego wykonania umowy;

XVI Istotne postanowienia umowy;

XVII Pouczenie o środach ochrony prawnej;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część I - Nazwa i adres zamawiającego

 

Galeria Bielska BWA

43-300 Bielsko-Biała ul. 3 Maja 11

Regon: 072342753 NIP: 547-10-17-801

Telefon: 33/ 812 58 61, Fax: 33/812 41 19

Strona internetowa: www.galeriabielska.pl

 

Część II - Tryb udzielenia zamówienia

 

Zamówienie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Postępowanie prowadzi się w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej.

 

Część III - Opis przedmiotu zamówienia

 

CPV 45453100-8, 45315700-5, 45311000-0, 45315100-9, 45311100-1

 

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot remontowych, obejmujących w szczególności:

- roboty rozbiórkowe i demontażowe

- roboty budowlane: montaż drzwi aluminiowych z kratą oraz wykonanie obudowy z płyt gipsowo-kartonowych, roboty malarskie)

- montaż sufitu podwieszanego;

- modernizacja instalacji elektrycznej (wykonanie tablicy rozdzielczej obwodów oświetleniowych i gniazd wtykowych oraz jej zasilania, wykonanie oświetlenia ogólnego i systemu oświetlenia miejscowego dla wykonania ekspozycji, wykonanie gniazd ogólnego przeznaczenia, ochrony od porażeń, uziemień wyrównawczych);

- wywóz gruzu, materiałów z rozbiórki, odpadów, uporządkowanie terenu robót.

 

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienie zawarty jest w Przedmiarze robót i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót ( Załączniki nr 8 i 7 do nin. siwz)

 

Uwaga: Wykonawca winien zapoznać się z dokumentacją przetargową - zaistnienie ewentualnych niezgodności lub braków w ich treści zgłosić Zamawiającemu w trybie art. 38 ustawy Pzp.

 

3. Inne uwarunkowania

 

  1. Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń innych niż te przyjęte w przedmiarze robót (dot. materiałów, dla których określono typ), jednak o parametrach i jakości nie gorszych od posiadanych przez materiały i urządzenia zaproponowane przez zamawiającego. W ofercie należy określić parametry i producenta przyjętych materiałów i urządzeń zamiennych.

  2. Zamawiający dopuszcza powierzenie przez wykonawcę części robót podwykonawcom pod warunkiem, że wykonawca wskaże w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. Szczegółowe postanowienia dotyczące powierzania robót podwykonawcom zawarte są w § 2 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 6 do nin. siwz ( dotyczy stosowania postanowień art. 647 prim kodeksu cywilnego).

  3. Prace prowadzone będą w czynnym obiekcie dlatego Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej ostrożności podczas wykonywania robót, zachowania warunków bezpieczeństwa i czystości w miejscach prowadzonych robót, w ciągach komunikacyjnych i w otoczeniu.

  4. Wykonywanie robót, odbiory częściowe oraz organizacja i BHP na terenie prowadzonych robót - w oparciu o istniejące aktualne normy i przepisy .

  5. Prace porządkowe Wykonawca będzie wykonywał na bieżąco.

 

Część IV - Termin wykonania zamówienia

 

Zamówienie należy wykonać w terminie : 23 - 31 sierpnia 2010 r. (9 dni)

 

Część V - Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1. Spełniają warunki dotyczące:

 

1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności , jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku - na podstawie oświadczenia wykonawcy opisanego w części VI pkt.II ppkt. 1 siwz.

 

2) posiadania wiedzy i doświadczenia;

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku :

Wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwóch (2) robót budowlanych (ogólnobudowlanych-wewnętrznych) o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł (pięćdziesiąt tysięcy) brutto każda.

Roboty te winny być wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku:

na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w Części VI pkt. II ppkt 2 i 3 oraz pkt IV ppkt 1 nin. siwz.

 

3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;

Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku - na podstawie oświadczenia wykonawcy, o którym mowa w Części VI pkt. II ppkt 1 siwz ;

 

4) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku :

Dysponowanie osobami posiadającymi uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ( do kierowania robotami), zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane (DZ.U. z 2006r. Nr 156 poz. 1118 z późn. zm.), tj. w szczególności:

dysponowanie kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i osobom posiadającym uprawnienia budowlane w branży elektrycznej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, należącym do OIIB i posiadającym wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;

Sposób dokonywania oceny spełnienia warunku - na podstawie oświadczenia wykonawcy, o którym mowa w Części VI pkt. II ppkt.1,4, 5 i pkt IV ppkt 1 siwz .

 

5) sytuacji ekonomicznej i finansowej ;

Sposób dokonywania oceny spełnienie warunku - na podstawie oświadczenia wykonawcy, o którym mowa w Części VI pkt II oraz pkt IV ppkt 1 siwz.

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia (art. 26 ust.2b znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych (ustawa z dnia 5 listopada 2009r. o zmianie ustawy DZ.U. z 2009r. nr 206, poz. 1591).

 

2. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania:

 

Opis sposobu dokonywania oceny - wykonawca wykaże brak podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych - w przypadku wykonawców działających wspólnie dotyczy każdego wykonawcy z osobna.

Sposób dokonywania oceny - na podstawie przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w części VI pkt III ppkt 1-3 nin. siwz.

 

Ocena spełnienia warunków będzie polegać na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonych dokumentów i oświadczeń według zasady spełnia/ nie spełnia.

 

Część VI - Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

 

Wykonawca winien dostarczyć :

 

I Dokumenty składające się na ofertę:

 

1. Oryginał Oferty przetargowej, sporządzonej na formularzu stanowiącym Zącznik nr 1 do siwz .

 

2. Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiary robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, obejmujący wycenę poszczególnych elementów zamówienia z cenami jednostkowymi i wyszczególnieniem składników ceny ( w szczególności rg, kp, zysk itp. ) i cenę oferty.

Wskazanym jest złożenie kosztorysu w formie uproszczonej, ale dopuszcza się również kosztorys w formie szczegółowej. Kosztorys uproszczony winien zawierać ilości robót i cenę jednostkową dla każdej pozycji kosztorysowej, tabelę elementów scalonych i wyszczególnione składniki ceny -rg, kp, zysk.

Zaleca się sporządzenie kosztorysu na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz.U.z 2001r. Nr 80, poz. 867 ).

 

3. Wykaz robót (części zamówienia), których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom ( w przypadku realizacji zamówienia przy pomocy podwykonawców).

 

4. Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych (zamiennych) - w przypadku zastosowania materiałów zamiennych (równoważnych) - odpowiednio do zapisu w Części III . „Inne uwarunkowania" , pkt 1 niniejszej siwz.

 

5. Pełnomocnictwo ( w oryginale) do reprezentowania wykonawców ubiegających się wspólnie (konsorcja, spółki cywilne) o przedmiotowe zamówienie, określające zakres udzielonego pełnomocnictwa (pełnomocnik winien być powołany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie).

 

II Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp:

 

1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ( w trybie art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych - Dz.U. Nr 223 z 2007 r. poz.1655 z późn. zm ), zwanej dalej Pzp - wg wzoru - Zącznik nr 2 do nin. siwz.

 

2. Wykaz robót budowlanych wykonanych przez wykonawcę w ciągu ostatnich 5 lat przez upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia ( zgodnie z zapisami Części V pkt 1, ppkt 2) nin. siwz) z podaniem ich rodzaju, wartości oraz dat i miejsca wykonania, ( wg wzoru zał. nr 4 do nin. siwz).

 

3. Dokumenty potwierdzające, że roboty wymienione w w/w wykazie (zgodnie z pkt 2) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (referencje, opinie zamawiających, ew. kopie protokółów odbioru).

 

4. Wykaz osób (kadry technicznej), które będą odpowiedzialne za kierowanie robotami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia, niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wg wzoru załącznika nr 5 do nin. siwz.

 

5. Oświadczenie potwierdzające, Że osoby wymienione w powyższym wykazie posiadają wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi - zgodnie z przepisami ustawy Prawo budowlane (DZ.U. z 2006r. nr 156 poz. 1118 z późn. zm.) (w Załączniku nr 5).

 

III Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust.1 ustawy pzp:

 

  1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wg wzoru stanowiącego Zącznik nr 3 do nin. siwz.

 

  1. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru ( wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert) a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie ( wg wzoru - Zał. nr 3 do nin. siwz) , w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp .

 

  1. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

 

4.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, przedkłada oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - wg wzoru załącznika nr 3 do nin, siwz oraz dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, Że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów , które będą brały udział w realizacji części niniejszego zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy , określonym w Części VI pkt III ppkt 1-4.

 

IV Inne dokumenty

 

1. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w celu udowodnienia, iż Wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia - w przypadku gdy wykonawca wskaże, że będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów (art. 26 ust.2b znowelizowanej ustawy pzp).

 

2. Oświadczenie wykonawcy (na formularzu „Oferta " Załącznik nr 1 do siwz ) :

- o zdobyciu informacji koniecznych do sporządzenia oferty;

- o zapoznaniu się z warunkami przetargu zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z załącznikami i przyjęciu tych warunków bez zastrzeżeń oraz zobowiązaniu się do zawarcia umowy na warunkach określonych we wzorze umowy (Zącznik nr 6 do siwz);

 

3. Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku osób fizycznych).

 

Uwaga: każdy dokument składany w formie kserokopii winien być poświadczony za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, tj. posiadać adnotację np. „ za zgodność z oryginałem" opatrzoną odręcznym podpisem Wykonawcy.

W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 26 ust 2b znowelizowanej ustawy Pzp , kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.

 

Część VII - Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.

Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami.

 

Wszelką korespondencję do zamawiającego należy kierować na adres:

 

Galeria Bielska BWA

ul. 3 Maja 11, 43-300 Bielsko-Biała

fax. 33 812 41 19

 

1. Wykonawca może zwrócić się na piśmie do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

2. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień - jednak nie później niz na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - chyba że wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął do Zamawiającego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści siwz wpłynął po upływie powyższego terminu, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składnia wniosku o wyjaśnienie treści siwz. Zamawiający prześle jednocześnie treść wyjaśnienia wszystkim Wykonawcom, którym przekazał siwz, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieści je na stronie internetowej, na której została udostępniona siwz - www.galeriabielska.pl

 

3. Zamawiający w uzasadnionych przypadkach może przed upływem terminu składania ofert, zmienić treść niniejszej siwz (z zastrzeżeniem art. 38 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych).

Dokonaną w ten sposób zmianę specyfikacji przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano siwz. oraz zamieści ją na stronie internetowej, na której udostępnił siwz - -www.galeriabielska.pl

Zamawiający przedłuży termin składania ofert, jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach i o jego przedłużeniu zawiadomi wszystkich wykonawców, którym przekazano siwz oraz zamieści tę informację na stronie internetowej - www.galeriabielska.pl

 

4. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający oraz wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem z zastrzeżeniem, że jeżeli zostaną przekazane za pomocą faksu uważać się je będzie za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie (tj. oryginał został dostarczony adresatowi).

 

5. Osobami upoważnionymi do kontaktów z oferentami są:

- Jakub Osiewicz - 33 812 58 61, 33 812 41 19

w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 1000 do 1500.

 

Część VIII - Wymagania dotyczące wadium

 

Nie przewiduje się wnoszenia wadium.

 

Część IX - Termin związania ofertą

 

Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Termin związania ofertą naleŻy wpisać w formularzu Oferta , stanowiącym Zącznik Nr 1 do niniejszej siwz.

 

Część X - Opis sposobu przygotowania ofert

 

  1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu Oferta , stanowiącym Załącznik Nr 1 nin. siwz .

 

2. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

3. Oferta , jej załączniki i wszystkie wymagane oświadczenia i dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim (zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy pzp), napisane czytelnie, trwałą techniką i podpisane przez Wykonawcę - osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania firmy na zewnątrz zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym dokumencie, właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy (np. zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej). Upoważnienie do podpisania oferty i jej załączników winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty przez Wykonawcę.

Oferta winna zawierać podpisany przez Wykonawcę kosztorys ofertowy.

Wszelkie poprawki treści oferty powinny być naniesione czytelnie i parafowane przez Wykonawcę (osobę(y) podpisującą ofertę).

 

4. Cenę ofertową brutto ( z podatkiem VAT) wykonania zamówienia, wynikającą z kalkulacji kosztów (wyliczoną wg Części XII nin. siwz), należy podać na formularzu Oferta. Cenę należy podać cyfrowo i słownie. Oddzielnie należy podać % podatku VAT.

 

5. Do oferty powinny być załączone wszystkie dokumenty - w formie oryginału lub kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem" - zgodnie z zapisem Uwaga:" na końcu Części VI niniejszej siwz.

Uwaga: za brak dokumentu traktowany będzie również dokument złożony w niewłaściwej formie np. brak podpisu na dokumencie, nie poświadczone za zgodność z oryginałem odpisy lub kserokopie.

 

  1. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, nie później niż na dzień składania ofert, spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy pzp.

  2. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składają dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2009r. Nr 226, poz. 1817).

 

8. Wykonawcy, którzy będą wspólnie ubiegać się o udzielenie przedmiotowego zamówienia winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - art. 23 ustawy Pzp.

Uwaga: W dokumencie stwierdzającym ustanowienie pełnomocnika przez każdego z wykonawców (wspólników) dla konkretnego zamówienia publicznego winien być również określony zakres pełnomocnictwa , wynikający z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z pózn.zm. ), tj. powinno być określone czy pełnomocnik ma upoważnienie wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia, czy też do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

 

9. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie każdy z wykonawców musi udokumentować, Że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 22 ust. 1 i art. 24 ust.1 ustawy pzp, tj. do oferty powinny być załączone oświadczenia i dokumenty wskazane w części VI pkt II, ppkt 1 oraz pkt III ppkt 1 -3 siwz w odniesieniu do każdego z wykonawców.

 

10. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym.

Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, z zastrzeżeniem art. 93 ust.2 pkt 4 ustawy Pzp.

 

11. Wykonawca winien zastrzec, nie później niż w terminie składania ofert, informacje które nie mogą być ujawnione, gdyż stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (art. 8 ust. 3 ustawy Pzp).

Stosowne zastrzeżenie odnośnie informacji, które nie mogą być udostępnione, gdyż stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca winien złożyć na formularzu Oferta przetargowa, w przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona.

Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 Pzp, tj. nazwy i adresu wykonawcy oraz informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji zawartych w ofercie.

 

12. Oferta powinna być opakowana w taki sposób, aby nie można było zapoznać się z jej treścią do czasu otwarcia ofert, tj. w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie lub opakowaniu.

 

Koperta (opakowanie) powinna być zaadresowana:

 

Galeria Bielska BWA

ul. 3 Maja 11

43-300 Bielsko Biała

 

i opatrzona napisem:

Przetarg nieograniczony - modernizacja małej sali wystawowej. Nie otwierać przed 20.07.2010 r, godz. 10:00"

 

Kopertę (opakowanie) zaopatrzyć w adres zwrotny wykonawcy, umożliwiający odesłanie oferty uszkodzonej lub złożonej po wyznaczonym terminie składania ofert. Oferta uszkodzona nie podlega rozpatrzeniu.

 

12. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że zamawiający otrzyma ( przed terminem składania ofert) ofertę zamienną (zamknięta koperta (opakowanie) oznaczona napisem „zmiana") lub pisemne powiadomienie o wycofaniu oferty.

 

Część XI - Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

 

1. Oferty naleŻy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia

20 .07. 2010r. do godziny 9:30

w Sekretariacie Galerii Bielskiej BWA w Bielsku Białej, ul. 3 Maja 11 (II piętro).

Wykonawca może złożyć jedną ofertę.

2. Zamawiający może przesunąć termin składania ofert ogłaszając zmianę zgodnie z pkt. 3 Cz. VII nin. siwz. W tym przypadku wszelkie prawa i obowiązki zamawiającego i wykonawców, uprzednio odnoszące się do wcześniejszego terminu składania ofert, odnoszą się do nowego terminu składania ofert.

3. Zamawiający niezwłocznie zwróci oferty złożone po terminie składania ofert.

4. Oferty nadesłane pocztą będą przyjęte pod warunkiem dostarczenia ich przez pocztę w określonym wyżej terminie.

5. Oferty, które zostaną dostarczone do zamawiającego w stanie uszkodzonym, tj. wskazującym na możliwość dokonania podmiany zawartości oferty, nie będą dopuszczone do przetargu i zostaną zwrócone oferentowi z adnotacją o treści:

ofertę otrzymano w stanie uszkodzonym - nie podlega rozpatrzeniu"

6. Publiczne otwarcie ofert przez Komisję przetargową nastąpi dnia

20 .07.2010r. o godzinie 10:00

w Galerii Bielskiej BWA, ul. 3 Maja 11.

7. Otwarcie ofert jest jawne.

8. W przypadku złożenia oferty zamiennej oferta pierwotna będzie wycofana z przetargu bez otwierania i zostanie zwrócona wykonawcy po zamknięciu części „publiczne badanie ofert".

9. Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

10. Podczas otwarcia ofert zamawiający poda nazwy oraz adresy wykonawców, informacje dotyczące ceny , terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji zawarte w ofertach.

11. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Części VI nin. siwz, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwo, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba , Że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert (art. 26 ust.3 ustawy pzp).

12. W toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji dot. złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem art.87 ust. 1a i 2 ustawy Pzp, dokonywanie jakichkolwiek zmian w jej treści.

13. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze siwz, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty - niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona (art. 87 ust.2 Pzp).

 

Część XII - Opis sposobu obliczenia ceny

 

1. Obliczając cenę oferty należy uwzględnić wszystkie elementy składowe, jakie będą niezbędne do zrealizowania zamówienia.

Cena oferty traktowana będzie jako wynagrodzenie kosztorysowe.

2. Cena oferty winna obejmować wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, w szczególności:

a) wartość robót określoną w oparciu o przedmiary robót i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót ( Załączniki nr .................. nin. siwz) ;

b) koszty, które wykonawca pokryje we własnym zakresie, w tym m.in.:

 

1) urządzenia ( zorganizowania) i zabezpieczenia terenu robót, strzeżenia mienia, zachowania warunków bezpieczeństwa, ppoż., bhp, itp.

2) utrzymywania w czystości terenu robot oraz ciągów komunikacyjnych w obrębie budowy;

3) uporządkowania i likwidacji terenu robót i usunięcia wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza nie później niż w terminie przekazania przez Wykonawcę robót i przyjęcia ich przez Zamawiającego jako należycie wykonane;

4) ubezpieczenia budowy , robót i własnej odpowiedzialności cywilnej przez cały okres obowiązywania niniejszej umowy;

5) transportu i składowania odpadów, itp.

6) wykonywania badań, pomiarów, prób, regulacji, odbioru, itp.;

 

c) ustawowo wymagany podatek VAT;

 

3. Cena podana na formularzu oferty winna być podana w polskich złotych, liczbowo i słownie , z VAT-em oraz oddzielnie należy podać % podatku VAT - dla całości zamówienia.

4. Cena ofertowa nie może być dowolnie deklarowaną wielkością pieniężną lecz musi wynikać z przeprowadzonego rachunku kosztów. Nie należy stosować opustów do końcowej ceny oferty.

5. Oddzielnie należy wyszczególnić zakresy robót do wykonania przez podwykonawców.

6. Nie przewiduje się udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

7. Wykonawca uwzględni w cenie oferty wszystkie czynności i prace, które są niezbędne do należytego wykonania przedmiotu zamówienia.

8. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego zgłoszenia Zamawiającemu zastrzeżeń co do zakresu prac w przypadku, gdy stwierdzi braki niezbędnych, jego zdaniem, czynności lub robót, które , zgodnie z normami, muszą być uwzględnione w siwz.

9. Składniki cenotwórcze (robocizna, koszty pośrednie , zysk) zastosowane przy sporządzaniu kosztorysów ofertowych nie ulegną zwiększeniu przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia i będą służyły do obliczania ewentualnych robót dodatkowych.

 

Część XIII - Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, znaczenie tych kryteriów i sposób oceny ofert

 

1. Przy wyborze oferty zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami i współczynnikami wag (znaczeniem) do tych kryteriów:

 

- najniższa cena wykonania zamówienia - waga 100 %

 

2. Ocena ofert będzie dokonywana wg poniższej zasady:

-Najniższa cena ze wszystkich ofert nie odrzuconych otrzyma 100 punktów.

Oferty proponujące ceny wyższe otrzymają proporcjonalnie mniej punktów, wyliczonych wg wzoru:

 

oferta z ceną najniższą

x = -------------------------------- x 100 x znaczenie (100%)

oferta badana

 

3. Najkorzystniejszą będzie oferta, która otrzyma największą ilość punktów.

 

Część XIV - Informacje o formalnościach po wyborze oferty

 

1. Po wyborze oferty Zamawiający dokona formalności zgodnie z Art. 92 ust. 1 i 2 ustawy pzp ( Dz.U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.)

 

2. W terminie wskazanym w zawiadomieniu wybrany wykonawca winien przybyć we wskazane miejsce celem podpisania umowy o treści określonej we wzorze umowy (Załącznik Nr 6 ) pod rygorem utraty wadium na rzecz Zamawiającego.

 

3. Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego , Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy pzp.

 

4. W przypadku unieważnienia nin. postępowania zamawiający dokona czynności określonych w art. 93 ustawy Pzp.

 

Część XV - Zabezpieczenie należytego wykonania umowy.

 

Nie przewiduje się wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

Część XVI - Istotne postanowienia umowy

 

1. Istotne postanowienia umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym Zącznik Nr 6 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2. Zmiany postanowień umowy.

Zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach:

a) co do terminu zakończenia zamówienia, który może być przedłużony wskutek:

a. wystąpienia zdarzeń siły wyższej;

b. przedłużającej się procedury przetargowej;

c. wstrzymania robót przez Zamawiającego albo przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający;

b) co do nieistotnych postanowień umowy;

c) co do istotnych postanowień umowy, z ważnych powodów, a w szczególności o ile jest ona konieczna i wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.

3. Wymagania zamawiającego dotyczące warunków gwarancji:

Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty, w tym na użyte materiały na okres nie krótszy niż 3 lata oraz dostarczone i zamontowane urządzenia na okres nie krótszy niż 2 lata oraz rękojmi za wady fizyczne robót oraz użytych materiałów, dostarczonych i zamontowanych urządzeń, na okres równy okresowi udzielonej gwarancji;

 

Część XVII - Pouczenie o środkach ochrony prawnej

 

W niniejszym postępowaniu oferentom przysługują środki ochrony prawnej. Szczegółowe przepisy dotyczące środków ochrony prawnej zawarte są w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

 

W sprawach nieuregulowanych niniejszą specyfikacją mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych oraz odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.

 

Bielsko-Biała, 02.07 .2010 r.

ZATWIERDZAM :

 

DYREKTOR GB BWA

Agata Smalcerz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załączniki:

1. Formularz Oferta - Zał. nr 1

2. Formularz - Oświadczenie w trybie art. 44 o spełnieniu warunków z art. 22 ust. 1 pzp - zał. nr 2

3. Formularz -Oświadczenie w trybie art. 24 pzp - zał. nr 3

4. Wykaz robót - zał nr 4

5. Wykaz osób (kadry technicznej)- zał. nr 5

6. Wzór umowy - Zał. nr 6

7. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych:

8. Przedmiar robót:

 


Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________

Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony

>>

Nasze profile:

 

Facebook galerii     instagram galerii     YouTube galerii

 

Google Open Gallery

__________________________

Biuletyn Informacji Publicznej

>>