● Czwartek, 11 marca 2010, początek projekcji godz. 17.00
ANIMACJE (ok. 65 min.)
Ceci n'est pas une mouche (This is not a fly), 2' , Wielka Brytania, reż. Carlos Fraiha
Historia mężczyzny w galerii, namalowanej muchy i groźnej kamery monitorującej. Film został zainspirowany obrazem ‘Saint Catherine of Alexandria' namalowanym przez Carlo Crivelliego.
Fields of Vision, 4'15", Wielka Brytania, reż. Rob Zywietz
Chłopiec bawi się radośnie piłką, do czasu aż ojciec przynosi nową zabawkę. Film o perspektywie i patrzeniu w szerszym kontekście.
For a Fistful of Snow, 6', Szwajcaria, reż. Julien Ezi
Dawno temu terror, wstręt i władza zapanowały na Dzikiej Północy. Głupota jej mieszkańców doprowadziła ich do walki o wszystko, nawet...o garść śniegu.
Für Mathilde, 7', Niemcy, reż. Ałła Czurikowa
7-letnia dziewczynka siedzi przy pianine. Od nudnych ćwiczeń przy czarno-białej klawiaturze ucieka do świata kolorów.
Great Expectations,3', Rumunia, reż. Alexei Gubenco
Suszącą się chustka pragnie latać dostojnie jak żurawie. Jednak niektóre granice są nie do przekroczenia...Nie każdy może latać.
Metka, 2'22", Polska, reż. Małgorzata Jabłońska, Piotr Szewczyk
Film zrealizowany w minimalistycznej, komiksowej konwencji jest reżyserskim debiutem dwojga artystów i dizajnerów - Małgorzaty Jabłońskiej i Piotra Szewczyka. Jest to animowany teledysk do utworu - Metka, zespołu The Complainer & The Complainers (z Arturem Rojkiem). Animacja podejmuje temat globalizacji i masowej produkcji. W trakcie dwóch minut i dwudziestu dwóch sekund pojawia się szereg wizualnych aluzji do kilku znanych dzieł sztuki filmowej, przede wszystkim - "Metropolis" Fritza Langa.
Mum's Lunch, 1'14", Niemcy, reż. Eva Münnich
Najlepsza jest zawsze kanapka przygotowana przez mamę.
O Sole mio!, 7'10", Rosja, reż. Olga i Tatiana Poliektowi
Film o muzyku, który zakochał się i był gotów podbić cały świat.
Staubkaskade, 4', Niemcy, reż. Stefan Pautze
Fraktale dostarczaja matematycznego narzędzia do opisywania złożonych struktur w naturze. Mogą również przedstawiać jej główne zasady.
Territory, 2'15", Niemcy, reż. Wei Hou
The Christmas Conspiracy, 7', USA, reż. Jennifer Clary
Lekka opowieść o poszukiwaniu nadziei w skomplikowanym świecie, rozgrywająca się w mieście Bedsbottom. Pani Duckett dowiaduje się, że młodzież wątpi w istnienie św. Mikołaja i postanawia działać. Na jej wezwanie miejscy notable interweniują w Wigilię w tej sprawie.
The Laughterfall, Russia, 3', reż. Tatiana Moshkova
Film o bałwanach, które śmiały się za dużo.
The Tale of Little Puppetboy, 4'40", Szwecja, reż. Johannes Nyholm
Chłopiec-lalka denerwuje się przygotowując się do wizyty damy. Kiedy przybywa, jest jeszcze gorzej. Plastelinowy dramat w czterech aktach. Pokażemy jeden z nich.
Those Days, 4', Niemcy, reż. Ilja Herlein
W pokoju dziennym starszego małżeństwa piosenka z młodych lat przywołuje wspomnienia i ożywia emocje, zabierając nas w podróż w przeszłość.
Vol, 2'20", Turcja, reż. Huseyin Bulut
Film pokazuje człowieka nieświadomego swojego wpływu na środowisko. Ścina lasy, by wyprodukować papier, na którym spisuje swoje uczucia, które z kolei posyła przez morze w świat, żeby każdy mógł je przeczytać.
Free your ass and your mind will follow, 3'20", Niemcy, reż. Andi Wecker, zdjęcia/DP Stefan Ditner
FABUŁY cz. I (ok. 100 min.)
A Display of Emotion, 7', Kanada, reż. Stephane Dirschauer
Krótka, zwarta opowieść o facecie, który musiał nie całkiem szczerze wyznać miłość.
Ahate Pasa, 12', Hiszpania, reż. Koldo Amandoz
Nagle kaczka przechodzi przez ekran.
Clin, 4'06", Niemcy, reż. Philipp Scholz, zdjęcia/DP Timo Moritz
Clintowi podoba się trójkąt miłosny, w którym są: on, jego dziewczyna Mia i papierosy. Wszystko rozwija się dobrze, ale to, co dobre, czasem się kończy.
Das Madchen und der kleine Junge, 14', Niemcy, reż. Adam Janisch
Poważny i rozsądny prawnik po trzydziestce pewnego dnia spotyka w parku dziewczynkę, która twierdzi, że słońce jest jej własnością.
Di Me Que Yo, 15', Hiszpania, reż. Mateo Gil
ON i ONA spotkali się dokładnie w tym momencie, kiedy zakończyły się ich poprzednie związki.
Die Schneider Krankheit, 10', Hiszpania, reż. Javier Chillon
W latach pięćdziesiątych, radziecki statek kosmiczny rozbija się w RFN. Jedynym pasażerem statku jest szympans, który dodatkowo jest nosicielem śmiertelnego wirusa...
Edgar, 12'15", Niemcy, reż. Fabian Busch
Odkąd jego matka umarła, Edgar był sam, a jego życie stało się bezcelowe. Pewnego dnia wychodzi z domu, by znaleźć pracę w sklepie, jednak sprzedawczyni nie jest zainteresowana zatrudnieniem go. Wychodząc zamyślony, zabiera parasol. Ochroniarz zatrzymuje go, a Edgar dostaje swoją szansę.
Flashed, 4'52", Wielka Brytania, reż. Julian Krubasik
Ponura opowieść o dziwnej obsesji pewnego faceta, związanej z budką fotograficzną.
Happy Birthday, 9'28", Wielka Brytania, reż. Sophie Fletcher,Ben Lewis i Kieran Fay
9-minutowe ujęcie śledzi drogę kartki urodzinowej po biurze, poprzez ręce wszystkich pracowników. Pomysłowa, surrealistyczna komedia o dziwactwach dziejących się w typowym miejscu pracy.
Maneki Neko, 13', Hiszpania, reż. Germán Talavera
DOKUMENTY (ok. 40 min)
Bez kurtyny, 8', Polska, reż. Artur Wierzbicki
Co się stało z polskim Billem Gatesem?, 23'50", Polska, reż. Piotr Lipiński
Elektronik Jacek Karpiński w końcu lat 60. skonstruował jeden z pierwszych
"pecetów", najpopularniejszych dziś komputerów. Ale w PRL zakazano jego produkcji, a Karpiński zajął się hodowlą świń. Czy Polska mogła być komputerową potęgą?
Moje miejsce, 4', Polska, reż. Dagmara Konsek, Mateusz Żegliński
Opowieść dokumentalna o mieszkańcach berlińskiego squatu.
L'art delicat de la matraque, 4', Francja, reż. Jean-Gabriel Periot
O wrażliwości policji.
● Piątek, 12 marca 2010, początek projekcji godz. 17.00
AMERYKAŃSKI FILM REKLAMOWY 2009 (60 min.)
Zestaw twórczych amerykańskich reklam, których reżyserami są m.in.
David Fincher, Guy Ritchie, Tom Kuntz, Rupert Sanders, Paul Hunter, Robert Rugan, Mark Romanek, Vince Squibb, Lance Acord i Dante Ariola.
Reklamy te zostały włączone do stałych zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
FABUŁA cz. II (ok. 100 min)
One Step, 23', Azerbejdżan, reż. Fariz Ahmedov, Nargiz Bagirzade
Podczas wojny w Karabachu Yusif stracił wzrok. Jego żona - Nisa, chce znaleźć środki na operację męża, ale nic więcej z życia męża jej nie interesuje. Yusif, zmęczony takim życiem, postanawia popełnić samobójstwo. Wtedy zjawia się dziewczyna-anioł i odwodzi go od targnięcia się na życie. Mówi, że jest jego ŚLEPOTĄ, w odróżnieniu od Nisy, przejawia troskę o Yusifa, mówiąc że nawet dla niewidomego życie nie powinno tracić swego piękna. Ale kim jest naprawdę ta dziewczyna-anioł?
Relationship Card, 3'30", USA, reż. Peter John Ross
Problemy między partnerami można zawsze rozwiązać za pomocą specjalnej karty kredytowej.
Scissu, 27', Niemcy, reż. Tom Bewilogua
Skondensowana opowieść o samotnym policjancie i parze młodych ludzi uzależnionych od narkotyków.
Smafuglar, 15', Dania, reż. Runar Runarsson
Pewnej letniej nocy grupa nastolatków przeżywa przemianę z niewinności w dorosłość. Drugi film Runara Runarssona, którego film „The Last Farm" zdobył wiele nagród i był nominowany do Oscara.
Take a Way, 13', Szwajcaria, reż. Iliana Estañol, zdjęcia/DP Mauro Boscarato
Czarna komedia o trojgu wyrzutków, którzy spotykają się w dziwnych okolicznościach podczas napadu.
Terminated, 6'20", USA, reż. Riccardo Costa, Andre Hereford
Bába, 21', Czechy, reż. Zuzana Kirchnerova
Mama w ogóle mnie nie pytała i przywiozła tutaj Babcię. Teraz leży na środku mojego pokoju. A ja muszę się nią zajmować.
FILMY EKSPERYMENTALNE (ok. 35 min.)
Chaos Engine, 4', Finlandia, reż. Mauri Lehtonen
Rhia, 6'39", Wielka Brytania, reż. Michael S.U. Hudson
Poruszający monolog mężczyzny, który musiał zabić.
SPAM The Musical, 12', Niemcy /Australia, reż. Boris Eldagsen
E-mailowy spam, który reżyser dostawał w ciągu dwóch lat, zmienił się w film eksperymentalny.
The Return of Ellen Love, 4', Wielka Brytania, reż. Ben Barton
O północy Ellen Love powraca do grobu ukochanego w księżycowym, gotyckim śnie. Mroczny i romantyczny eksperyment filmowy.
When I Stretch Forth Mine Hand, 2'30", Wielka Brytania, reż. Omar Robert Hamilton
Dialog wiersza i obrazu, eksplorujący osobiste i polityczne napięcia powstałe w związku z rolą Egiptu w ataku na Gazę oraz szerszy kontekst konfliktu izraelsko-palestyńskiego.
Wound Footage, 6', Niemcy, reż. Thorsten Fleisch
Nośnik obrazu był atakowany na wiele sposobów. Drapany, cięty i niszczony. Spróbowałem go wyświetlić. Spłonął i został zniszczony przez projektor.
Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________
Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony