Helena Blomqvist

Artystka młodego pokolenia, znana z inscenizowanej fotografii cyfrowej. 
Urodziła się w roku 1975, mieszka i pracuje w Sztokholmie.

Artystka, dla opisania nurtujących ją spraw (roli kobiety, życia, śmierci) wykorzystuje barwną, inscenizowaną fotografię cyfrową, przypominającą marzenia senne.  
Pokazywała swoje prace na wystawach indywidualnych w galeriach i muzeach w Niemczech i Szwecji.

Brała udzial w licznych wystawach zbiorowych w Szwecji, Niemczech, Danii, Islandii i Korei Południowej.

Otrzymała kilka grantów: Komisji d/s Sztuki w Szwecji, Fundacji Hasselblada, Anny Lisy Thomson, i inne.

Jest reprezentowana przez kilka znaczących instytucji.: Moderna Museet, Sztokholm, Szwecja; Fundacja Hasselblada, Gothenburg, Szwecja; Uppsala Art Society, Szwecja; Swedish General Art Society, Szwecja; Borås Art Museum, Borås, Szwecja; zbiory prywatne w Szwecji i za granicą.
Jej prace nigdy wcześniej nie były wystawiane w Polsce.

 

Prace artystki zawierają w sobie zarówno filozoficzną refleksję, jak i dawkę ciętego poczucia humoru. Artystka buduje swój własny świat, niezmiennie wykorzystując do tego modele i rekwizyty. Kiedy przymierza się ze swoim aparatem fotograficznym, aby uwiecznić jakąś scenę, to jest to już świat zastany, który rzeczywiście istnieje.
I chociaż ostateczny kształt obrazu nadany jest metodą cyfrową, to jej świat jest równie realny, co ten istniejący na zewnątrz studia.

Krótkie, melancholijne historie opowiadają nam, poprzez surrealistyczną ikonografię, o podstawowych magicznych lub tragicznych momentach życia. Tematem są sny, tęsknoty, wrażliwość, samotność, śmierć, sprawy nadnaturalne ...

W fotografiach zawarte są aluzje do świata kina, tematów z historii sztuki, dramatów, scen teatralnych, horrorów, brutalnych zdarzeń, które miały miejsce w rzeczywistości.

Więcej o artystce: http://www.helenablomqvist.com/

wróć >>

&

Oleg Duryagin (Dou)Interesujący przedstawiciel młodej fotografii, którego kariera właśnie nabiera rozpędu.
Robi cyfrowe portrety barwne. Urodził się w roku 1983 w Moskwie.
Od roku 2006 współpracuje z kilkoma galeriami na świecie.
Jest autorem wielu ważnych wystaw indywidualnych, organizowanych m.in. w Moskwie, Barcelonie, Seulu, Paryżu, Brukseli. Brał udział w licznych wystawach zbiorowych, organizowanych na całym świecie.
Jego prace publikowane są w światowych magazynach w Brazylii, Chile, południowej Korei, Francji, Chinach, Hiszpanii, Czechach, Polsce, Rosji, Wielkiej Brytanii, USA, Belgii, Kanadzie, Niemczech, Ukrainie i innych.
Kilkakrotnie zdobył International Photography Award.
Wystawa nigdy wcześniej nie była pokazywana w Polsce.


"Najbardziej interesuje mnie pokazywanie czegoś w sposób niestereotypowy. Mogą to być przerażające zakonnice, ludzie, którzy udają, że płaczą, nieszczęśliwe dzieci - wszystko, czego nie spodziewamy się zobaczyć.

Wykorzystuję sztuczność fotografii cyfrowej, chcąc pokazać punkt, w którym stykają się przeciwności, takie jak życie i śmierć, atrakcyjność i niepokój, piękno i brzydota. Staram się oddać wrażenie, jakie mamy, kiedy przechodzimy obok plastikowego manekinu.

Wierzę również, że duże znaczenie ma powierzchnia odbitki. Zainspirowany klasycznym malarstwem staram się robić piękne fotografie. Nie da piękna samego w sobie, ale aby stworzyć obrazy o większej sile wyrazu."
                                                                Oleg Duryagin (Dou)

Więcej o artyście: http://www.douart.ru/

wróć >>

&

20 października 2011, godz. 18.30.
Wstęp wolny

&

Wystawy indywidualne:

2000 - Obiekty i obrazy - Małopolskie Biuro Wystaw Artystycznych, Zakopane (z Hubertem Czerepokiem)
- Pomiędzy sacrum a profanum - Małopolskie Biuro Wystaw Artystycznych, Galeria Jatki, Nowy Targ
- Obiekty i obrazy - Małopolskie Biuro Wystaw Artystycznych, Nowy Sącz
- Obiekty i obrazy - Galeria Sztuki Dwór Karwacjanów, Gorlice
2001 - Byliśmy umówieni... - Mała Galeria, Nowy Sącz
- Ukrzyżowanie - Miejska Galeria Sztuki, Galeria Bałucka, Łódź
2002 - Ukrzyżowanie - Małopolskie Biuro Wystaw Artystycznych, Galeria Jatki, Nowy Targ
2003 - Malarstwo - BWA Galeria Sztuki Współczesnej, Piotrków Trybunalski
- Malarstwo - BWA Galeria Sztuki Współczesnej, Kalisz
2004 - Barwy klubowe - Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Galeria Kameralna, Słupsk
- Art. 196 k. k. w ramach projektu Liberrealizm - Zmiana Organizacji Ruchu,Warszawa
- A-Malarstwo - Galeria Szara, Cieszyn
- Barwy klubowe - Galeria 86, Łódź
- Jeszcze Malarstwo - Galeria Promocyjna - Warszawa
2005 - Permanentne otwarcie... - Galeria Nowych Mediów i Fotografii, Gorzów Wlkp.
- Muzeum - Muzeum Sztuki, Łódź
- Muzeum - Galeria Piekary, Poznań
2006 - egzorcysta x - Galeria Kont, Lublin
- Kamil Kuskowski - Nagroda Arteonu 2005 - Galeria Stary Browar, Poznań
2007 - Muzeum - Galeria Kont, Lublin
- Stigmata - Galeria Kaplica - Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- Sigmata & Egzorcysta X - Centrum Sztuki Galeria EL, Elbląg
- Uczta Malarstwa - Atlas Sztuki, Łódź
2008 - Bitwa pod Grunwaldem wg Jana Matejki - Galeria Sektor I, Katowice
- Double/Stereo - Passages Centre d'art contemporain, Troyes (z Ivanem Polliartem)
- Obrazy sztuki - Galeria XX1, Warszawa
- Uczta malarstwa - Miejska Galeria Sztuki Współczesnej, Szczecin
- Ukrzyżowania - Biblioteka Sztuki UZG, Zielona Góra
- Air condition - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa (z Klarą Beck)
- Z górnej półki - Galeria Konduktorownia, Częstochowa ( z Tomaszem Musiałem)
- Z drugiej strony - Biuro Wystaw Artystycznych, Jelenia Góra
2009 - Z drugiej strony - Galeria Sztuki, Legnica
- The truth of painting - Galeria Piekary, Poznań
- Białe nie jest białe, czarne nie jest czarne - Galeria m2, Warszawa
- Prace Wybrane - Galeria Nowy Wiek, Muzeum Ziemi Lubuskiej, Zielona Góra
2010 - Antysemityzm wyparty - Galeria Wschodnia, Łódź
- M jak Malarstwo - Galeria Malarstwa, Akademia Sztuk Pięknych, Kraków
- ODDO lub ODDO - Galeria Polityczna, Poznań
2011 - Obrazy - Instytut Polski, Bratysława


Wystawy zbiorowe (wybór):

1999 - Talente 99 - 51 International Handwerksmesse Munchen, Monachium
- Poza planem - Galeria Manhattan, Łódź
- Kuskowscy - Mała Galeria, Nowy Sącz
2000 - Tallin Applied Art Triennal Society, Tallinn
2001 - Malarstwo Kuskowskich - Galeria Władysława Hasiora, Zakopane
2001 - 2002 - Narracja - Przedmiot - Przestrzeń - Tworzywo - Płocka Galeria Sztuki - Płock, MBWA Galeria Jatki, Nowy Targ; MBWA, Nowy Sącz; Miejska Galeria Sztuki Ośrodek Propagandy Sztuki, Łódź; BWA, Sieradz;
Galeria Sztuki Współczesnej, Włocławek; BWA, Jelenia Góra; Miejska Galeria Sztuki MM, Chorzów;
Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko; BWA, Gorzów Wielkopolski
2002 - Unit - Polish Trade Commissioner's Office, Montreal
- Od Witkacego do Hasiora - Portret klimaty i inspiracje - Miejska Galeria Sztuki, Zakopane
2002 - Absolwenci - 125 lat Szkoła Snycerska - Szkoła Kenara - Miejska Galeria Sztuki, Zakopane
- Supermarket sztuki III - Ludzie i przedmioty - Galeria DAP OW ZPAP, Warszawa
2003 - Bez Komentarza - Galeria Lufcik, Warszawa
- V Krajowa Wystawa Malarstwa Młodych, VI Konkurs im. E. Gepperta - BWA Galeria Awangarda, Wrocław
- Podróże zmysłów - Miejska Galeria Sztuki, Zakopane
- XI Inner Spaces Festival „Breaking silence"- Centrum Sztuki Współczesnej Inner Spaces, Poznań
- Biennale Malarstwa Współczesnego Bielska Jesień 2003 - Galeria Bielska, Bielsko-Biała
2004 - Made in - Foire d'art contemporain de Strasbourg St'art 2004, Strasbourg
- Art Poznań 2004 - Stary Browar, Poznań
- Przestrzeń w collage'u Collage w przestrzeni (wystawa w 5-tą rocznice śmierci Władysława Hasiora) - MGS, Zakopane
- I Biennale Sztuki Euro Art - Koszary Sztuki, Świnoujście
- Euro Art Retransmisja - Muzeum Narodowe, Szczecin
- Ici la Pologne - Salle de la Bourse - Strasbourg
- BHP - Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
- Signal box/nastawnia - Biuro Wystaw Artystycznych, Katowice; Centrum Sztuki Galeria EL, Elbląg
- 4 Triennale Młodych - Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- Biennale Łódź - Biennale Sztuki Polskiej - Palimpsest Museum - Muzeum Historii Miasta Łodzi,
- Biennale Sztuki Łódzkiej - W czterech ścianach - Kamienica, Łódź
- Inc. - Galeria Program, Galeria XX1, Warszawa; BWA Galeria Sztuki Współczesnej, Zielona Góra
- Ładnie o ładnym ? - Sekcja Sztuki Współczesnej, Kraków
2005 - Signal box/nastawnia - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Inc. - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Desant z Łodzi - Modelarnia, Gdańsk
- Art. Poznań 2005 - Stary Browar, Poznań (Galeria Piekary)
- Neuropa INC - Biuro Wystaw Artystycznych Galeria Awangarda, Wrocław; Galeria Sztuki, Legnica
- Signal box/Velin - Dom umění, Ostrava
- Obraz samoświadomy - Galeria Miejska Arsenał, Pozna; Galeria Wozownia, Toruń
- Powidoki - Muzeum Sztuki, Łódź
- Grünewald ... - Galeria Nowych Mediów i Fotografii, Gorzów Wlkp.
2006 - Obraz samoświadomy - Ostrowskie Centrum Kultury, Ostrów Wlkp.
- Stan wewnętrzny - Centrum Kultury Zamek, Poznań
- Grünewald 2 - Lodz Art Center, Łódź
- Deutschland - Polen - Galeria Zero, Berlin
- L.H.O.O.Q - Galeria Piekary, Poznań
- Sztuka w służbie lewaków, czyli: no news is good news - Galeria Kronika, Bytom
- Łódź Biennale - Mentality - Lodz Art Center, Łódź
- Obrazy jak malowane - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Muzeum jako świetlany przedmiot pożądania - Muzeum Sztuki, Łódź
2007 - Signal box/stavadlo - Galeria Z, Bratysława
- Rekonesans malarstwa - GCK Galeria Sektor I, Rondo Sztuki, Katowice; Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Galeria Kameralna, Słupsk
- 17 mgnień wiosny. Młoda polska sztuka z kolekcji Galerii Piekary, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
- Nowy podział pracy - niewolnicza versus niematerialna - Austriackie Forum Kultury, Warszawa
- Viennafair - MessezentrumWienNeu, Wiedeń
- Nachbarn. Deutsche Motive in polnischer Gegenwartskunst - Kultut Forum Altona, Hamburg
- Mamidło - Św. Bernadetta - Galeria Program, Warszawa
- Dowcip i Władza Sądzenia - Asteizm w Polsce - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa; Galeria Program, Warszawa
- Bio-power - Galeria Medium, Bratysława
- Siła formalizmu - Muzeum Sztuki, Łódź
- Motywy malarskie - Galeria Środowisk Twórczych, Bielsko-Biała
- Berliner Liste 07, Berlin
- Bio-power - Galeria C2C, Praga
- Dowcip i Władza Sądzenia - Asteizm w Polsce, Galeria Miejska Arsenał, Poznań
- Model ad hoc - 5 lat Modelarni - Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
- Profile I: Polish Art Today - Anya Tish Gallery, Huston
- Pętle Czasu - Festiwal Jozefa Robakowskiego, Kamienica Piotrkowska 96, Łódź
- Muzeum w Galerii, Galeria Nowy Wiek, Muzeum Ziemi Lubuskiej, Zielona Góra
- 38 Biennale Malarstwa „Bielska Jesień" - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2008 - Dowcip i Władza Sądzenia - Asteizm w Polsce - Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk
- Sektor X - Spisek sztuki? - Galeria Sektor I, Katowice
- Nowe spojrzenie - Instytut Polski, Wiedeń
- 6 Survival Przegląd Młodej Sztuki - Dzielnica Czterech Świątyń, Wrocław
- Sztuka postkonsumpcyjna. Kolekcja Regionalna Zachęty Sztuki Współczesnej - Zamek Książąt Pomorskich, Szczecin
- Przełóż to: Kolekcja niemożliwa - Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
- C.D.N. - Festiwal Dialogu Czterech Kultur, Kamienica Piotrkowska 295, Łódź
- Reloded - Just a doubt, Double stereo - Espace Culturel du Centre IUFM de Reims, Reims
- Crossover - Kunstverein Musterland, Coesfeld
- Berliner Liste 08, Berlin
- Triennale Sztuki Najnowszej - Galeria Konduktorownia, Częstochowa
- Na granicy Akademii - Centrum Sztuki Galeria EL, Elbląg
2009 - Polska - Niemcy 4:6 - Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
- Malarz napisał - Galeria Appendix 2, Warszawa
- Na granicy Akademii - Galeria Sztuki Wspólczesnej BWA, Gorzów Wielkopolski
- ArtVilnius 09, Wilno
- Like a rolling stone - Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- Słownik sytuacji 3 - Biuro Wystaw Artystycznych, Jelenia Góra
- Slick'09 Contemporary Art Fair, Paryż
- Like a rolling stone - Galeria Appendix 2, Warszawa
- 39 Biennale Malarstwa „Bielska Jesień" - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
2010 - Sąsiedzi - wątki niemieckie w polskiej sztuce współczesnej - Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk
- Rusztowania sztuki - Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej - Galeria Baszta Czarownic, Słupskj
- Targi Sztuki, Sfera Sztuki - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Letnie, nieletnie - młodzież w polskiej sztuce współczesnej - Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
- Miasto Łódź - Projekt Kordegarda, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
- Art Santander 2010, Santander
- Focus Łódz Biennale 2010 - Łódź
- Mediations Biennale - Beyond Mediations, Muzeum Narodowe, Poznań
- Bardzo dobre obrazy - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Pink Pong - Willa Lentza, Szczecin
- Spores - Kolekcja Regionalna Zachęty Sztuki Współczesnej - Oxygen, Szczecin
- 50 obrazów - Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała
- Na granicy Akademii - Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
- Play On Play Off projekt Endosymbiotic - Galeria Zero, Berlin
2011 - My spadkobiercy - Galeria Kobro Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Łódź
- Post Gauguin - Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
- XVI Socha a Objekt, Bratysława

Nagrody, wyróżnienia i stypendia:

2002 - Nagroda Rektora ASP za działalność artystyczną i organizacyjną
2003 - Wyróżnienie Honorowe Jury; Nagroda Pisma Artstycznego Format - V Krajowa Wystawa Malarstwa Młodych, VI Konkurs im. E. Gepperta
2004 - Nagroda Narodowego Banku Polskiego „NBP młodym twórcom kultury"
- Nagroda Rektora ASP za wybitne osiągnięcia artystyczne i organizacyjne
2006 - Nagroda Arteonu 2005
2007 - Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
2009 - Grand Prix Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 39. Biennale Malarstwa „Bielska Jesień", Galeria Bielska BWA, Nagroda pisma Art&Business

Prace w zbiorach:

Muzeum Sztuki w Łodzi,
Zachęta Sztuki Współczesnej w Szczecinie,
Instytut Sztuki Wyspa w Gdańsku,
Galeria Piekary w Poznaniu,
Galeria Zero w Berlinie,
Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała

Bibliografia (wybór):

Angela Bock, Talente '99, Kunsthandwerk & Design 1999, nr 1, s. 4-11
Marek Sołtysik, Młody Kuskowski, Przekrój 1999, nr 35
Kamil Kuskowski - Malarstwo[kat.], Miejska Galeria Sztuki, Łódź 2001 [tekst: Magdalena Ujma, Jeszcze Obraz, s. 5-7,
Magdalena Wicherkiewicz, Po prostu obraz. O malarstwie Kamila Kuskowskiego, s. 8-9]
Krzysztof Cichoń, Tajemnica Ukrzyżowania, Gazeta Wyborcza Łódź 2001 13. 12
Magdalena Ujma, Nobel z malarstwa, Kalejdoskop 2002, nr 2, s. 44
Ewa Różalska, Ciało i grzech, Exit 2002, nr 1, s. 2606-2608
Krzysztof Jurecki, W tonącej Łodzi, Exit 2002, nr 4, s. 2860
Andrzej Jarosz, Młodzi bez przyszłości ?, Format 2003, nr 43, s. 45-47
Violleta Sajkiewicz, Ludzie i przedmioty, Exit 2003, nr 1, s. 2908
Stephanie Bowman, Material-Space/Object-Narrative, Sculpture 2003, nr 3, s. 85
Małgorzata Ludwisiak, Obraz uratowany, Arteon 2004, nr 6, s. 28-29
Agnieszka Rayzacher, Cena Wolności, Arteon 2004, nr 7, s. 12-15
Jarosław Lubiak, Poza zasadą malarstwa, Exit 2004, nr 2, s. 3406-3409
Małgorzata Ludwisiak, Kamil Kuskowski - Sztuka pierwszoligowa, City Magazine 2004, nr 7
Grzegorz Borkowski, Z czego tworzy się instytucję sztuki ?, Obieg 2004, nr 2
Dorota Jarecka, Wolność i BHP, Gazeta Wyborcza 2004 06. 10, s. 16
Ici la Pologne [kat.], Sale de la Bourse, Strasbourg [tekst: Jean Yves Bainier, Ici la Pologne, s. 2; Jarosław Lubiak, Le Musee de l'imagination, s. 34-36]
Signal box/Nastawnia [kat.], Biuro Wystaw Artystycznych, Katowice 2004 [tekst: Maria Morzuch, Barwy klubowe]
Inc. Sztuka wobec korporacyjnego przejmowania miejsc publicznej ekspresji [w Polsce], [kat.][tekst: Kazimierz Piotrkowski s. 74-75]
Joanna Zielińska, Biennale Sztuki Współczesnej w Łodzi, Architektura & Biznes 2004, nr 11, s. 20-21
Małgorzata Ludwisiak , Nowe konstelacje, Arteon 2004, nr 12, s. 8-9
Agnieszka Żechowska, Odporność na konsumpcję, Arteon 2005, nr 1, s. 6-7
Jolanta Ciesielska, Żądło ... , Format 2004, nr 3-4, s. 55
Marta Raczek, Znak znakiem o znaku, Exit 2004, nr 4, s. 3574
Jeszcze malarstwo (z Kamilem Kuskowskim rozmawia Maria Morzach), Exit 2004, nr 4, s. 3562-3565
Monika Branicka, Młode wilki, świeża krew, Art & Business 2004, nr 12, s. 55
Marta Smolińska-Byczuk, Vyčerpaný radikalismus a kýčovitá krása, Umělec 2004 nr 4
Łukasz Guzek, Łódź Biennale - pierwsze biennale w Polsce, www.spam.art.pl, 2004, nr 41
Łukasz Guzek, 4 Triennale Młodych w CRP Orońsko, www.spam.art.pl, 2004, nr 39
Agata Rogoś, Kłopotliwe biennale, Artpapier 2004, nr 10
Berenika Partum, Lodz Biennale, Springerine 2004, nr 4
Łukasz Guzek, INC. Sztuka wobec korporacyjnego, www.spam.art.pl, 2004, nr 44
Łukasz Guzek, Ładnie? O ładnym.... , spam.art.pl 2004, nr 46
Jarosław Lubiak, Przenośnie bez tytułu, Orońsko 2005, nr 4, s. 4-11
Łukasz Guzek, Medialna wyobraźnia Młodej Sztuki Współczesnej, Orońsko 2005, nr 4, s. 12-16
Magdalena Ujma, Pod jednym dachem, Orońsko 2005, nr 4, s. 44-46
Christopher Lyon & Lilly Wei, Report from Poland II, The Peristence of History, Art in America 2005, nr 4, s.63-65
Anna Mitus, Neuropa, Inc.: Umele Telo Evropy, Umělec 2005 nr 3
Powrót do korzeni.( Z Kamilem Kuskowskim rozmawia Magdalena Ujma), teksty.bunkier.com.pl
Magdalena Wicherkiewicz, Być konceptualistą ..., Exit 2005, nr 4, s. 3956-3957
Kamil Kuskowski - Muzeum [kat.], Muzeum Sztuki, Łódź 2005 [tekst: Maria Morzuch]
Kazimierz Piotrowski, Muzeum a ślepe malarstwo, Arteon 2006, nr 1, s. 20-21
Michał Mencfel, Narcyzm obrazu, Arteon 2006, nr 1, s. 32-33
Zofia Starikiewicz, Pole doświadczalne, Arteon 2006, nr 1, s. 34-35
Łukasz Guzek, Kamil Kuskowski w podwójnej roli(...), www.spam.art.pl, 2005, nr 56
Monika Branicka, Uszy szeroko otwarte, www.obieg.pl , 2006,
Jarosław Lubiak, Czwarta odsłona ołtarza z Isenheim, Arteon 2006, nr 4, s. 10-11,
Tomasz Załuski, Muzeum puszcza oko, Exit 2006, nr 1, s. 4040-4043
Piotr Bernatowicz, Łódzki dialog, Arteon 2006, nr 6, s. 4-7
Izabela Kowalczyk, Duchy znowu wróciły! , www.obieg.pl, 2006
Grzegorz Borkowski, Grünewald - współczesne wcielenie, , 2006
Izabela Kowalczyk, L.H.O.O.Q., czyli wszystko, co chcecie wiedzieć o seksie, ale boicie się zapytać. www.obieg.pl, 2006
Przemysław Jędrowski, O wystawie na której wszystko się kojarzy, Arteon 2006, nr 10, s. 36
Stanisław Ruksza, L.H.O.O.Q. czyli gra wstępna, Exit 2006, nr 3, s. 4172-4175
Katarzyna Grabowska, Uwięzieni w zamku, Exit 2006, nr 3, s. 4180-4183
Tomasz Załuski, Grünewald współczesny, Exit 2006, nr 3, s. 4184-4187
Justyna Kowalska, Jaka jest nowa umysłowość?, www.obieg.pl, 2006
Marcin Krasny, Artysta pracuje mózgiem, www.obieg.pl, 2006
Alicja Cichowicz, Co warto zobaczyć na biennale w Łodzi?, www.obieg.pl, 2006
Jarosław Lubiak, Dekonstrukcja ram muzeum, Obieg 2006, nr 2, s. 94-99
Obrazy jak malowane [kat.], Galeria Bielska, Bielsko-Biała 2006 [tekst: Jarosław Lubiak, Malarskość mal a propos, s. 3-12; Magdalena Ujma, Źycie po źyciu, s. 11-16; Kazimierz Piotrowski, Ambient painting, s. 31-46]
Łukasz Gazur, Łódź - przystanek sztuki wspoółczesnej, Sztukapl 2006, nr 3, s. 26-30
Iza Franckiewicz, Sztuka po łódzku, Fluid 2006, nr 11, s. 56-57
Stach Szabłowski, Dwuznaczna władza muzeum, Dziennik (dodatek Kultura), 05. 01. 2007, s. 92-93
Przemysław Jędrowski, Epitafium czy reinkarnacja?, Arteon 2007, nr 3, s. 16-18
Stanisław Ruksza, Prawie jak obrazy, Modern art 2007, nr 1, s. 22-23
Sabina Sokołowska, Malarstwo i jego elektroniczne widma. "Obrazy jak malowane" w Galerii Bielskiej, www.obieg.pl, 2007
Kazimierz Piotrowski, Zimne medium malarstwa w Bielsku Białej, www.obieg.pl, 2007
Katarzyna Soltan, Painting Inc. & Co, Art&Business 2007, nr 1-2, s. 50-51
Richard Vine, Report from Poland, History in Process, Art in America 2007, nr 2, s. 89-91
Jolanta Ciesielska, Obrazy jak malowane, Exit 2007, nr 1, s. 4356-4359
Tomasz Załuski, Jednostkowa wielość wideomalarstwa, Format 2007, nr 51, s. 22-26
Jarosław Lubiak, Atak na zamek, Format 2007, nr 51, s. 32-33
Aleksandra Talaga-Nowacka, Coś z niczego, Format 2007, nr 51, s. 50-52
Kazimierz Piotrowski, Soft-religia w sztuce, Format 2007, nr 51, s. 77-79
Marcin Krasny, Mózełum, www.obieg.pl, 2007
Marta Skłodowska, Muzeum w świetle reflektorów, Art&Business 2007, nr 1-2, s. 53-55
Mateusz Piecyk, Na rekonesans do Katowic, Art&Business 2007, nr 5, s. 70-71
Lucyna Sosnowska, Viennafair, Art&Business 2007, nr 6, s. 76-77
Magdalena Wicherkiewicz, Bądź wolny - nie pracuj, Exit 2007, nr 3, s. 4532-4535
Tekstylia bis, Korporacja ha-art 2007 [tekst: Dominik Kuryłek]
Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000, Centrum Sztuki Wspólczesnej 2007 [tekst: Jarosław Lubiak]
Kamil Kuskowski - Uczta malarstwa [kat.], Atlas Sztuki, Łódź 2007 [tekst: Sebastian Cichocki, Pochwała niczego, s. 1-3; Jaroslaw Lubiak, Za dużo! Rama i zbytek, s. 3-7]
Agata Smalcerz, W Bielsku wciąż malarstwo, Format 2007, nr 53, s.57
Sebastian Cichocki, Pochwała niczego. O sztuce Kamila Kuskowskiego, Opcje 2008, nr 2, s. 49-52
Jaroslaw Lubiak, Powrót do początkow, Orońsko 2008, nr 3-4, s. 13-14
Przemysław Jędrowski, Zawody, Arteon 2008, nr 2, s. 13-15
Magdalena Moskalewicz, Nic dwa razy się nie zdarza, Arteon 2008, nr 5, s. 16-19
Małgorzata Ludwisiak, Historia pewnego monochromu, czyli jak doszło do orgii Kamil Kuskowski w Atlasie Sztuki, www.obieg.pl, 2008
Kazimierz Piotrowski, Prezentacje: Malarz konceptysta, Exit 2008, nr 2, s. 4768-4777
Przemysław Jędrowski, Koniec „Złotego wieku", Arteon 2008, nr 8, s. 36
Marta Raczek, Co się wydarzyło w laboratorium Sektor X ?, Exit 2008, nr 4, s. 4952-4955
Marta Czyż, W labiryncie znaczeń, Format 2008, nr 55, s.76-81
Piotr Głowacki, Konduktorownia Sztuki Najnowszej - Z górnej półki, Format 2008, nr 55, s.110-111
Kamil Kuskowski - Z drugiej strony [kat.], Galeria Sztuki BWA, Jelenia Góra 2008 [tekst: Kazimierz Piotrowski, Asteiczny formalizm, s. 6-22, Jarosław Lubiak - Rozprawianie, s. 24-48, Bagaż malarstwa z Kamilem Kuskowskim rozmawia Magdalena Ujma s. 50-65
Maria Poprzęcka, Na oko: pożądanie w muzeum, www.dwutygodnik.com, 06. 2009

wróć >>

&

Od 2 października 2018 uruchomiony został nowy serwis galerii pod adresem: http://galeriabielska.pl/
_____________________________________________________________

Stara strona stanowi archiwum galerii: http://archiwum.galeriabielska.pl
Przekierowania z głównej strony

>>

Nasze profile:

 

Facebook galerii     instagram galerii     YouTube galerii

 

Google Open Gallery

__________________________

Biuletyn Informacji Publicznej

>>